top of page
Szerző képeCinti

Egy hét Fuerteventurán - váratlan kedvenc lett

A Kanári-szigetek egy viszonylag könnyen elérhető és nagyon színes úticél a magyar utazók számára. 8 szigetből áll, mindegyik más karakterrel rendelkezik és Tenerife után Fuerteventura a második legnagyobb, valamint Afrika partjaihoz a legközelebb eső sziget. Gran Canarián évekkel ezelőtt jártunk már Ádival. Akkor nagyon megtetszett nekünk, ezért úgy döntöttük, hogy folytatjuk a szigetcsoport felfedezését.

Több helyen is azt írják, hogy Fuerteventura kevésbé kiépült és kevesebb is a látnivaló Teneriféhez vagy Gran Canariához képest. A táj elég kopár, viszont itt vannak a legszebb strandok. Egy hetet töltöttünk a szigeten június elején, és egyáltalán nem éreztem azt, hogy kevés lett volna a látni és felfedezni való.

Nehezen indult ez az út, elég betegen érkeztem, és örültem, hogy a gépre felengedtek (nyugika, maszkban voltam végig), így az első néhány napot a parton lábadozva töltöttem (milyen rossz lehetett nekem, ugye?). Ez volt az első hely, ahol adults only hotelben volt a szállásunk, ami nagyon izgalmasnak tűnt - csak felnőttek, gyerekzsivaly nélkül. Szuper szálloda volt, tágas szobával, konyhával felszerelve, tengerre néző kilátással és félpanziós ellátással (Hotel Ereza Mar). Időközben vált világossá, hogy inkább 'csak nyugdíjasok' szlogennel kellett volna hirdetni, ugyanis az átlag életkor 60 körül volt, és a recepciónál akár motoros rokikocsikat is lehetett bérelni. Egyáltalán nem bántuk, békés, csendes helyre vágytunk, meg is kaptuk ezt, de azért volt a helyzetnek egy érdekes humora.

Több utazós videót is megnéztünk indulás előtt, így voltak tervek azt illetően, hogy hova kiránduljunk. Autót béreltünk, amit reptéri felvétellel és leadással szuperül meg tudtunk oldani. Arra érdemes figyelni, hogy meddig vannak nyitva a kölcsönző irodák, mert leadni az autót egyszerűen le lehet akkor is, ha zárva vannak (mi kora hajnalban indultunk haza), de felvenni nem igazán lehet, vagy problémás.

A parkolás mindenhol könnyedén ment és plusz költségek nélkül. A szállodánál volt kicsit macerásabb, mert ott szinte sosem volt szabad placc, és a szálloda saját parkolójában pedig pici volt a hely, nehéz volt lejutni a keskeny utca miatt is (nem meglepő, hogy nem én voltam a volánnál). Ha ide ellátogatsz, mindeképp bérelj egy járgányt, úgy a legegyszerűbb és talán a legköltséghatékonyabb is a sziget felfedezése.

Megnéztük a sokat reklámozott sólepárlót, sajtmúzeumot, sőt, egy kecskesajt manufaktúrába is ellátogattunk, ahol felpakoltunk finomságokból. Voltunk aloe vera ültetvényen, több tengepartot is jártunk (Cofete, El Cotillo, Popcorn Beach, Corralejo). Túráztunk egyet a Calderon Hondo kráteréhez és összességében szerintem kimaxoltuk ezt az utazást (is).

El Cotillo

Itt sem néztünk meg mindent, amit ajánlottak a fórumokon, hiszen pihenni mentünk és a betegség miatt sem voltam a legfittebb. Külön cikkben részletesebben is leírom a túraterveinket és a tapasztalatokat. Mindent összevetve nagy élmény volt ellátogatni Fuerteventurára. A kopársága ellenére, vagy pontosan azért, vadregényes az egész sziget és végtelen tárháza a természet csodáinak, így azoknak is bátran tudom ajánlani, akik inkább a Teneriféhez hasonló zöld természetet kedvelik (köztük jómagam is). Nekem bekerült a kedvenceim közzé.

Ne maradj le a fontos részletekről, olvasd el a kapcsolódó cikkeket, hogy többet megtudj a látnivalókról és kész útitervekkel vághass neki te is az utadnak!

Ha tetszett a cikk, ne felejts el a szívecskére kattintani jobb alul és oszd meg másokkal is!