top of page
Szerző képeCinti

Mark Twain mennyországa - Mauritius

Frissítve: aug. 6.

A Mauritiusi Köztársaság egy apró szigetállam az Indiai óceánon. Madagaszkártól mintegy 900 km-re keletre található. Mivel a Baktérítő közelében fekszik a Föld déli féltekén, így az éghajlata szubtrópusi. Két évszak van, a párás meleg nyár novembertől áprilisig, és a száraz, enyhébb tél júniustól szeptemberig tart. Májust és októbert átmeneti időszaknak tekinthetjük a kettő között. A ciklon szezon novembertől május közepéig tart, de a két legcsapadékosabb hónap a január és a február. Hogy mikor is érdemes ide utazni és a szigeten belül hova? A keleti oldal csodás, ide leginkább novembertől március végéig ajánlott jönni, mert akkor nem olyan erős a szél. Ha nyári meleget szeretnénk, akkor október elejétól májusig biztosan jó időnk lesz, viszont a sziget északi és nyugati partja akár egész évben várja az utazókat. Az október és december közötti időszak talán a legideálisabb a szuper időjárás és a kisebb tömeg miatt is. Azt fontos megemlíteni még, hogy a tévhitekkel ellentétben ne egész napos, az ázsiai monszunokhoz hasonló esőzéseket képzeljünk el. Leggyakrabban este jön és megy is, ami reggelre lehűtheti egy kicsit a levegőt.

Mi október második felében érkeztünk a szigetre Ádival és az északnyugati részen szálltunk meg. Sok helyet körbejártunk, így releváns, személyes tapasztalatot erről az időszakról tudok megosztani.

Hogyan is keveredtünk ide? Ez az utazás is egy kutatás eredménye, amikor a jó ár-érték arányú úticélokat keresgélve rábukkantunk erre a szigetre és egyből rabul ejtett minket. Fantasztikus élmény volt és nem bántuk meg.

Az Emirates járatával utaztunk egy átszállással Dubai-on keresztül. Az út hossza szerintem pontosan a kibírható kategóriába esik, egyszer durván 5.5 óra, a csatlakozás után pedig még 6.5 óra repülés várt ránk. Az Emirates járatai mindig kényelmesek és a fedélzeti multimédiás szolgáltatásnak köszönhetően néhány filmet nézve gyorsan eltelik az idő. A jelenlegi, magyarokra érvényes beutazási feltételek csak egy útlevelet írnak elő, aminek 6 hónapig érvényesnek kell lennie az érkezéstől számítva. Vízum sem szükséges a 90 napnál nem hosszabb tartózkodáshoz, de egy online adatlapot ki kell tölteni (link itt).

Ez volt az első hely számunkra, ahol bal oldali a közlekedés és autót béreltünk. Egy kedves ismerősöm ajánlotta a kinti kontaktot, aki bérbe adással foglalkozik. Minden rendben volt és ár-érték arányban is megérte (12 napra kb 180ezer Ft + benzinköltség volt, reptéri felvétellel és leadással, mindketten vezethettük). Én csak a nagivátor voltam, de még nekem is szokszor fura volt, hogy jobbra nagy, és nem kis ívben kanyarodunk. Összességében szerintem nem elvetemült dolog autóval felfedezni a szigetet akkor sem, ha nem vagyunk hozzászokva a bal oldali közlekedéshez. Kiépített, jó infrastruktúrájú Mauritius (rosszabbra számítottam) és a google maps segítségével eljutottunk bárhova. Annyi jó tanácsom van, hogy ha alternatív, gyorsabb útvonalat ajánlana, ne fogadjuk el, maradjunk inkább a nagyobb főutaknál. Mi így hajtottunk be egy olyan sikátorba, ahol hajszál híján elvitte egy nyitott ablak az egyik visszapillantó tükröt. Utólag nevetünk rajta, akkor azért nem volt olyan vicces.

A szállásunkat a sziget észak-nyugati részén, Pointe-aux-Piments településén foglaltuk le az út teljes idejére, a Victoria Beachcomber Resortban. Először úgy éreztem, túlzásba estünk a hotel költségeit tekintve, azonban az út végére azt gondoltam, hogy megérte. Mivel a közelben nem igazán volt étkezési lehetőség vagy nagyobb bolt, így a kényelem érdekében all inclusive ellátást kértünk. Pazar volt minden étel, változatos helyi és nemzetközi finomságokat kóstolhattunk meg. A legnagyobb show a tengeri sün volt nekem - a kedvencem nem lett, de legalább kipróbálhattam. Számos vízisport lehetőség közül lehetett választani, illetve volt itt egy búvár központ is. Váratlan sikerélmény volt a vízisíelés, amit itt próbálhattam ki először.

A kirándulásokat illetően bajban voltunk kicsit, mert annak ellenére, hogy könnyen felfedezhető és bejárható a sziget, nincsenek óriási távolságok, mégis rengeteg látnivaló van, számos túrázási lehetsőggel. Zöld bozótokkal, kopár csúcsokkal, vízesésekkel, a flora és fauna végtelen tárházával csalogatja Mauritius a látogatókat. Október második felében mentünk és az utazásunk elején napközben többször váltotta egymást napsütés és felhős idő. Ezt nem bántuk, még talán a javunkra is vált, mert nem égtünk le egyből. Ami engem kicsit zavart, hogy az első pár napban nagyon szeles tudott lenni a part, így vizesen, késő délután nekem kellett egy kendő. Túrázáshos viszont ez kiváló volt, így az első kirándulásunk a Le Morne Brabant csúcshoz vezetett, lélegzetelállító panorámával a végén. Külön cikkben részletesen is írok a programokról, tapasztalatokról, mert minden egyben túl hosszú lenne. Spoiler: úgy gondoltuk "simaliba", menni fog, edzettek vagyunk, majd úgy értünk haza, hogy mindenünk poros, nedves volt, a lábunk remegett és örültünk annak, hogy nem volt komolyabb sérülésünk.

Meglátogattuk a Black River Gorges bel Ombre bioszféra rezervátumot, és innen láthattuk az Alexandra vízesést. A Seven coloured Earth, vagyis a Hét színű Föld egy nagyon különleges látványossága volt a szigetnek, ezen a területen található a Chamarel vízesés is. A Grand Bassin-t Mauritius legszebb hindu helyének tartják, valóban csodás, és az odaúton végtelen teaültetvényeket is megcsodálhattunk.

Bejártuk az SSR Boanikus kertet és a múzeummá alakított cukorgyárat (L'Aventure du Sucre). Ezen a napon a páratartalom kifejezetten magas volt, így nehezebb menet lett, mint gondoltuk, de nagyon érdekes és izgalmas is volt egyben. A nyaralásunkat egy katamarános kirándulással koronáztuk meg a Szarvasok szigetére (Ile aux Cerfs).

Felejthetetlen élmény volt bejárni Mauritiust, méltán bakancslistás lokáció. Itt sem az volt a célunk, hogy mindent megnézzünk, a szoksásos kirándulós pihenős keveréket igyekeztünk elérni. Aki szeret túrázni, az több időt szánhat erre és felfedezheti a nemzeti parkokat a túraösvényeken keresztül. Az a legjobb a szigetországban, hogy annyi féle látnivaló van, hogy mindenki az igényei és preferenciái szerint válogathat és töltheti az idejét, legyen szó egyéni, páros vagy családi nyaralásról.

Úton hazafele az a gondolat kavargott a fejemben, hogy mennyire igaza volt Mark Twainnek, aki egyszer azt mondta, hogy Mauritius lett erőször megteremtve, csak utána a mennyország, amit Mauritiusról mintáztak. Valóban... Az a rengeteg csoda, amit itt láthattam szavakkal le sem írható. A kék számtalan árnyalatában pompázó víz, a fehér homok, a zöld természet és a kopár csúcsok paradicsoma ez a hely.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, olvasd el a kapcsolódó posztot, hogy többet megtudj a látnivalókról és kész útitervekkel vághass neki te is az utadnak!

Köszi, hogy elolvastad! Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha jelzed a szívecskére kattintva és megosztod másokkal is.